10 Jahre Therapie von Tendinosen

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Christian Kinast

Orthopädische Praxis / Kinderorthopädie

Zentrum für Orthopädische Fußchirurgie

Dr. Kinast / Prof. Dr. Hamel

Therapie von Tendinosenmit und ohne Skalpell

10 Jahre Zentrum für Orthopädische Fuß- und Sprunggelenks-Chirurgie

Insertinonsnahe Achillessehnen Tendinose mit Verkalkungen u. intraossärem Ganglion

ESWT- Stosswellentherapie

Wachstumsfaktoren wirken auf:

Positive Stimulation der Kollagen Bildung

Vermehrte Angiogenese

Erhöhte Bildung einer Gewebe-Matrix

Faktor Name Herkunft Effekt

PDGFplatelet-derived

growth factor

Aktivierte

ThrombozytenWirkt mitogen auf Zellen, werden bei Verletzungen von Blutplättchen freigesetzt, um die Heilung des Gewebes zu stimulieren

TGFbetatransforming

growth factor

Aktivierte

ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung verschiedener Zelltypen, unterstützt Kollagen-Sythese

IGFinsuline-like

growth factor

Aktivierte

ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung der Osteoblasten und Chondroblasten

EGFepidermal

growth factor

Aktivierte

ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung einer Reihe von Zelltypen, unterstützt die Angiogenese

VEGFvascular endothelial

growth factor

leukocytes

endothelial cellsStimuliert die Angiogenese und die Migration von Osteoblasten und Macrophagen

Wachstumsfaktoren in Thrombozyten

ACPautologes conditioniertes Plasma

Doppelspritze und ACD-A

Aufnahme Blut (+ ACD-A) Zentrifugation (5 Min, 1.500 U/min) Plasma Transfer

ACP-Spritze ist zur Injektion bereit

PRP platelet rich plasma –

GPS Recover Biomet

Plantar Fasciitis - Fersenspornsyndrom- proximal

- distal

Chronische Wunden

Paradontose

Topaz Radiofrequency

J Orthop Surg (Hong Kong). 2009 Dec;17(3):325-30.Radiofrequency coblation for chronic foot and ankle tendinosis.Yeap EJ, Chong KW, Yeo W, Rikhraj IS.Department of Orthopaedics and Traumatology, Tuanku Fauziah Hospital, Kangar, Malaysia. yej@pd.jaring.myAbstractPURPOSE: To evaluate outcomes of radiofrequency coblation for chronic tendinosis of the foot and ankle tendons.METHODS: Records of 7 men and 8 women (16 feet) aged 27 to 65 years who underwent radiofrequency coblation for chronic tendinosis (combined with other procedures for other pathology) of the Achilles, posterior tibial, and peroneal tendons were retrospectively reviewed. The visual analogue scale (VAS) for pain status, the Short Form (SF-36) questionnaire for quality of life, and the American Orthopaedic Foot and Ankle Society (AOFAS) scores for functional status of the patients were determined pre- and post-operatively.RESULTS: All patients reported significant reduction in pain at 3 months, with more than 63% attaining VAS scores of 0 at 6 months. AOFAS scores were significantly improved at both 3 and 6 months. Most components of SF-36 scores improved at 6 months except those for general health and role emotional; only those for bodily pain improved significantly. At postoperative month 3 and 6 respectively, 93 and 100% of the patients had their expectations met, whereas 93 and 88% had good-to-excellent satisfaction. There were no major complications.

CONCLUSIONS: Radiofrequency coblation for chronic tendinosis of the foot and ankle achieves good short-term outcomes and pain relief. It may be combined with other procedures for maximal benefit

Tibialis posterior Dysfunktion

Tib post Rekonstruktion

immer mit ossärer Korrektur

Tibialis anterior Sehnen Partial-Ruptur

Peronealsehnen-Partialruptur-Splitläsion

mit und ohne Sub-Luxation

Excentrisches Muskeltraining

Wir sagen

Danke!

der gesamten Belegschaft des Josephinums

den Praxismitarbeiterinnen

den Kollegen

den Ehefrauen

1985 - 2010

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